U3F1ZWV6ZTE2MjIzNDMyODY0MjI3X0ZyZWUxMDIzNTE0NDMwNDgxMw==

شاهد رد الشاب المصري علي ضرب الرجل الكويتي له 😔 كمية قهر وظلم بشعه 💔




إنا لله وإنا إليه راجعون ( هل ما قاله وليد صلاح مبرر لذلك ) وهل فعلا وليد قال كدا ⁉️⁉️⁉️

😓😓💔يقول: وليد صلاح، الشاب المصري الذي تعرض مؤخرا لاعتداء في الكويت

كلكم بتلومونى وبتشتمونى علشان قبلت على كرامتى إن الكويتى يضربني ووقفت ساكت وإيدي في جنبي بعد كل قلم مستني القلم إللي بعده !!

لعلمكم أنا ماقبلتش إنه يضربني
 أنا محستش أصلا بالضرب ده !!
أصل انتوا ماتعرفوش حاجة ، ماتعرفوش إن أنا وقتها كنت بفكر فى إيه ؟
فى الحلم إللى ضاع 
فى السجن إللى مستنينى لو رجعت مصر
فى حسرة أمى وصدمة أبويا
فى كسرة أخواتى

🔷 محدش يكلمنى عن الكرامة !!😪😪😪

أنا خلصت تعليم ومكنتش لاقى أى شغل وأنا واحد فقير والفقر بينهش فينا نهش الكلاب ، لا عارف أشترى قميص ولا عارف أشترى جزمة ، مش لاقى أى شغل ولما لقيت شغل يادوب يكفى مصاريفى جات الكورونا والراجل طردنى علشان يخفف العمالة !!

وفجأة واحد يعرض عليك تسافر الكويت !!
عارفين كان المطلوب كام ؟؟؟
خمسين ألف جنيه
طب عارفين كان معايا منهم كام ؟؟؟
ولا مليم
طبعاً ده حلم كبير هينقلنى أنا وأبويا وأمي وأخواتي من الفقر ، هريح أبويا وأمي ، هجهز أخواتى البنات ، هشترى إللى نفسي فيه
طب عارفين جبت الفلوس دي إزاى ؟؟
ماعرفتش أجيبهم طبعاً ، وهو إللى زي حلاتي مين هيسلفه خمسين ألف جنيه ؛ أنا كتبت بيهم ١٠ إيصالات أمانة وفوقهم إيصال على بياض

🔷 محدش يكلمنى عن الكرامة !!😰😰😰

عارفين يعنى إيه بدل ما أرجع لأهلي بشنطة هدايا أرجع لهم بديون وهم تقيل واحنا أصلا ما عندناش أي حاجة نبيعها !!

أنا ماحستش بأى ضرب
أنا كنت متبنج ببنج الفقر وخراب البيت إللي منتظرني

الراجل ضربني
وهو حر وأنا أجير
هو قادر وأنا ضعيف
هو فى بلده وأنا غريب
هو صاحب البيت وأنا ضيف عنده

لأ بس هو ماضربنيش علي فكرة ،
إللى كان بيضربنى الفقر والعوزة والعجز والديون
إللى كان بيضربنى الراجل إللى طردنى من الشغل في مصر
إللى كان بيضربنى إيصالات الأمانة إللي هتحبس بسسبها
إللى كان بيضربنى الظلم والقهر
اللى كان بيضربنى الكوسة والمحسوبية إللي في بلدي

أنا محدش ضربني .. أنا جاي مضروب جاهز 💔
((معني القهر والظلم والمعاناه))

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة